Din ce în ce mai multe companii americane lansează produse mai prietenoase cu mediul înconjurător. Asta înseamnă că acestea încep să înțeleagă riscul reprezentat de schimbările climatice. Iar această problemă nu este una care se manifestă numai în sectorul agroalimentar.

Industria constructoare de mașini de exemplu are parte de o schimbare totală de imagine. Diverse companii produc din ce în ce mai multe modele de mașini electrice, înțelegând că acestea reprezintă viitorul.

În acest context, Nissan a anunțat primul SUV integral electric numit Ariya. Acesta are o autonomie de 300 de mile la o singură încărcare. Aceste vehicule vin după un deceniu după ce a devenit prima companie care a produs prima mașină complet electrică, numită Leaf.


Chiar și așa, vehiculele electrice nu au fost cumpărate în masă. Mulți utilizatori de mașini nu au făcut transferul către o mașină electrică din diverse considerente, în special din lipsa infrastructurii care să le permită încărcarea. Dar există și alte neajunsuri precum autonomia sau timpul de încărcare. Anul trecut, industria mașinilor electrice a reprezentat doar 2,6% din totalul mașinilor vândute la nivel global.

Compania Nissan a promis însă că va scoate 8 autovehicule complet electrice noi nouțe până în anul 2022. Ariya va fi disponibilă pentru prima dată pe piața din Japonia, începând cu mijlocul anului 2021. Iar în Statele Unite va intra pe piață abia la sfârșitul anului următor. Prețul pentru un astfel de automobil începe de la 40.000 de dolari. Între timp, alte companii din domenii total diferite experimentează tehnici de a se adapta nevoilor de ecologizare.

Chipotle ia atitudine!

Compania Chipotle testează un orez bogat în conopidă. Clienții par să se axeze pe feluri de mâncare din plante și cu un conținut redus de carbohidrați. Alternativa orezului cu gust de conopidă este disponibilă în prezent în 55 de restaurante din Denver și din Wisconsin, dar numai pe o perioadă limitată de timp.

Presiunea asupra mediului adusă de sistemul alimentar pare să crească la rata actuală cu 90% până în 2050. Totuși, modalități de a reduce gazele cu efect de seră produse de diverse ingrediente din mâncărurile orientale sunt necesare.