Marks&Spencer urmează să taie 950 de locuri de muncă. Acestea sunt în prezent ocupate de lucrători comerciali din magazinele care fac vânzare cu amănuntul. Mulți vânzători vor fi concediați prin această măsură administrativă. Acest pas marchează doar începutul unui vast program de transformare.

M&S se aliniază așadar celor de la John Lewis și Boots și iau măsuri pentru a-și reduce cheltuielile cu personalul în contextul reducerii cifrei de afaceri. Din cauza pierderilor generate de criza medicală, firma nu își mai poate permite să susțină atât de multe locuri de muncă și va fi nevoită să regândească un nou plan de management. Ted Becker a declarat că inițiază procesul de concediere a 500 de locuri de muncă, adică un sfert din personalul său din Marea Britanie.

Rivalul său, Jigsaw ar putea lua în considerare chiar vânzarea a 75 de magazine dintre cele închise. Restructurarea anunțată de M&S este doar începutul programului său lansat anul acesta intitulat: ”niciodată la fel”. Compania luase deja anumite măsuri administrative încă de la începutul crizei medicale. Dar acum lucrurile sunt mult mai clare și este nevoie de aceste măsuri mai mult ca atunci.


Ce se va alege de Marks&Spencer?

După perioada de închidere a magazinelor, consumatorii au început să facă tot mai puține cumpărături din magazine. Majoritatea s-au reorientat spre cumpărăturile online pe care le consideră mult mai sigure și care nu implică atât de multe riscuri medicale pentru ambele părți.

Schimbările generate de criză vor dura tot anul următor și nu numai. În timp ce unele obiceiuri ale consumatorilor vor reveni la normal, altele au fost schimbate pentru totdeauna. Tendința către digital a fost accelerată și au apărut modificări la obiceiul cumpărăturilor din magazine „, a spus compania.

M&S a declarat că cele mai recente planuri ale sale vor ajuta la mutarea companiei către o „structură de gestionare a comerțului cu amănuntul mai ușoară și mai rapidă„.