Cine poate să-și vadă dimineața fără o cafea aromată? Fie că preferăm să o consumăm neagră sau cu lapte, această băutură ne face zilele mai bune și ne ajută să avem energia necesară pentru a face față vieții cotidiene.

Mulți consideră cafeina unul dintre cele mai comune droguri de pe planetă, fiind consumată regulat de aproape fiecare dintre noi. Deși e atât de populară, niciodată nu ne-am gândit cum funcționează și care îi sunt beneficiile.

Poate fi considerat consumul de caferină un lucru negativ? Ei bine, pentru cei mai mulți dintre noi, nu. Cafeina este un stimulant al sistemului nervos central, care ne poate scăpa de oboseală și ne poate îmbunătăți starea generală și nivelul de concentrare. De asemenea, pentru sportivi, ajută la rezistență.

Doza zilnică recomandată de cafeină este de 400 de miligrame, ceea ce s-ar traduce în 4 căni de cafea sau 8 căni de ceai negru.


 Beneficii și riscuri ale consumului de cafeină

Care sunt beneficiile consumului de cafeină?

Pe lângă nivelul de energie ridicat pe care îl oferă, cafeina ajută și la digestie. Poate de asemenea să reducă starea de foame, însă nu s-a demonstrat că ar ajuta la slăbit. Cele mai recente studii afirmă faptul că ar putea chiar să ne protejeze impotriva bolilor mintale, cum ar fi Alzheimer.

Când devine cafeină nocivă?

După cum bine știm cu toții, orice consumat în exces are efecte negative. Când vorbim de cafeină, orice cantitate depășește 600 mg de cafeină este deja prea mult. Acesta este momentul în care tensiunea crește, mâinile încep să tremure și apar chiar dureri de cap, amețeli și insomnii.

Chiar dacă multe persoane pot consuma mai mult de 4 căni de cafea pe zi fără probleme, toți suntem diferiți. Cel mai important lucru este să ne cunoaștem limitele și să ne dăm seama când un lucru devine nociv pentru noi. Dacă nu realizăm acest lucru, rezultatele pot fi dezastruoase pentru sănătatea noastră.