Vremea rece poate impune probleme grave atunci când vine vorba de dezghețarea autoturismelor. Ei bine, chiar dacă o mulțime de șoferii procedează astfel în timpul lunilor de iarnă, un specialist auto a explicat de ce să nu dezgheţi maşina lăsând motorul pornit. Iată de ce acest obicei pe care mulți îl consideră banal poate fi destul de periculos!
Chiar dacă dezghețarea autoturismului cu motorul pornit este o metodă banală, folosită de foarte mulți șoferi, mai ales în situațiile în care se grăbesc să plece cât mai repede, la volanul autoturismului, specialiștii auto susțin că nu este bine să dezgheţi maşina lăsând motorul pornit.
În acest fel, de curând, un specialist auto a vorbit despre această situație. Ei bine, el a declarat că în diminețile friguroase cei mai mulți apelează la dezghețarea autoturismului cu motorul pornit, situație care poate duce la o mulțime de probleme.
Mai exact, specialistul a afirmat că nu este niciodată o idee bună îți lași vehiculul în funcțiune și nesupravegheat.
„Deși, în orice altă situație, un șofer nu și-ar lăsa niciodată autoturismul pornit nesupravegheat, se întâmplă destul de des în diminețile geroase. Parcă uită că astfel îi invită pe hoți să le fure automobilul.
An de an, oamenii legii sunt chemați să intervină după astfel de incidente. Marea problemă este că multe dintre polițele de asigurare au clauze legate de „chei în mașină” sau „vehicul lăsat nesupravegheat”, care înseamnă că șoferii nu pot depune o reclamație dacă vehiculul lor a fost furat cât era nesupravegheat cu cheile înăuntru”, a explicat specialistul auto.
Mai mult decât atât, acesta a precizat și că șoferii ar trebui să rămână întotdeauna în interiorul vehiculului lor în timp ce așteaptă să se dezghețe și să se asigure că își scot cheile și opresc motorul în cazul în care trebuie să se depărteze din orice motiv.
De asemenea, polițiștii de la Brigada Rutieră au oferit câteva sfaturi și recomandări pentru șoferi, in condițiile de zăpadă și ninsori.
Te-ar putea interesa și:
[wbcr_php_snippet id=”24382″]
– să sporească atenţia şi concentrarea la volan;
– să adapteze în permanenţă viteza la condiţiile meteo-rutiere şi să nu bruscheze comenzile volanului şi să folosească frâna de motor pentru a încetini;
– să păstreze o distanţă corespunzătoare faţă de vehiculul din faţă pentru a putea frâna în condiţii de siguranţă;
– să nu oprească sau să staţioneze în locurile în care pot împiedica desfăşurarea normală a traficului;
– să evite pe cât posibil frânarea, schimbarea bruscă a direcţiei de mers şi depăşirile repetate, riscul de a derapa în condiţiile unui carosabil alunecos creşte;
– să asigure o bună vizibilitate prin curăţarea parbrizului, oglinzilor, a geamurilor laterale şi a lunetei;
– să verifice dacă funcţionează în parametrii optimi sistemul de iluminare şi semnalizare, instalaţia de climatizare şi stergătoarele;
– să nu oprească ori să staţioneze în locuri unde ar putea împiedica desfăşurarea normală a traficului rutier;
– să se intereseze de starea drumurilor de pe traseul pe care urmează să-l parcurgă şi să-şi pregătească autovehiculul pentru deplasare;
– să respecte semnalele şi indicaţiile poliţiştilor rutieri aflaţi în trafic pentru siguranţa circulaţiei rutiere;
– pentru siguranţa lor şi a pasagerilor pe care-i transportă, purtarea centurilor de siguranţă este obligatorie.