Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse a început înscrierile la Programul Național FIV 2024, iar familiile ce se confruntă cu infertilitatea se pot înscrie în acest program începând cu data de 29 iulie 2024, de la ora 09:00.
Iată care sunt documentele necesare, dar și care este sprijinul financiar pe care cuplurile și persoanele singure îl primesc.
A început programul național FIV 2024
Cuplurile și persoanele singure ce se confruntă cu infertilitatea se pot înscrie în Programul Național FIV 2024. Înscrierea în programul inițializat de Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse începe la data de 29 iulie 2024, la ora 09:00. Beneficiarii vor primi până la 15.000 lei pentru medicamente și proceduri medicale de specialitate recomandate pe teritoriul României.
În anul 2024 este pus la dispoziție un buget ce poate susține 10.000 de proceduri, iar ordinea în care o să fie oferit ajutorul este cronologică, în funcție de depunerea dosarului complet și considerat eligibil pentru primirea sprijinului financiar. În cadrul Programului Național FIV 2024 se pot înscrie femeile cu vârsta cuprinsă între 20 și 45 de ani.
Ce documente trebuie să conțină dosarul?
Este important ca persoanele singure și cuplurile să știe că documentele trebuie să fie trimise exclusiv în format electronic, pe platforma digitală UP Comunitate. Documentele transmise sub altă formă nu vor fi luate în considerare la înscrierea în Programul Național FIV 2024.
Fiecare document încărcat pe platformă trebuie să fie în format PDF. Pentru a beneficia de sprijinul financiar, persoanele singure și cuplurile trebuie să încarce mai multe documente pe platforma digitală, mai exact:
Cererea de înscriere – se completează și semnează, în cazul cuplului infertil, căsătorit/necăsătorit, cererea de înscriere va fi semnată de ambii parteneri
Declarație pe propria răspundere că nu a/au mai beneficiat sau că nu beneficiază de un sprijin financiar aferent unui alt program cu același scop,
finanțat din fonduri publice, derulat în anul în curs, la nivel local sau central, de către alte autorități/instituții publice;
în cazul cuplului infertil, căsătorit/necăsătorit, declarația va fi completată și semnată separat de fiecare membru al cuplului infertil;
Document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate, cu indicația medicală pentru realizarea procedurii de fertilizare in vitro, eliberat de un medic cu specialitate în obstetrică-ginecologie și competență în tratamentul infertilității cuplului și reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unității sanitare partenere, emis cu maximum 60 de zile anterior depunerii documentului în Platforma digitală
Acord individual privind prelucrarea datelor cu caracter personal; în cazul cuplului infertil, căsătorit/necăsătorit, acordul va fi completat și semnat separat de fiecare membru al cuplului infertil,
Copii ale actelor de identitate ale solicitanților, pe care să scrie „Conform cu originalul” de către solicitant/ solicitanți – nume/ prenume și semnătura acestuia/acestora;
Adeverințe din care să rezulte calitatea de asigurat/asigurați în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, la data înscrierii în Program, aflate în termenul de valabilitate și eliberate de Casele de asigurări de sănătate sau de angajator, potrivit comunicatului prezentat de Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.