Trei dintre muncitorii care au pierit în tragicul eveniment de la Călimănești erau angajați ai companiei Technostarde SRL, o firmă deținută de afaceristul cunoscut sub numele de „Regele Asfaltului,” Dorinel Umbrărescu. Această firmă a obținut, de la stat, suma impresionantă de 689 de milioane de lei pentru realizarea Lotului 1 București – Focșani de pe autostrada A7. În plus, Dorinel Umbrărescu deține trei companii care, în anul 2022, au înregistrat împreună o cifră de afaceri care a depășit miliardul de euro. Iată detalii despre averea fabuloasă a acestuia!
Cine este Dorinel Umbrărescu, patronul firmelor implicate în explozia de la Călimănești. Are o avere monumentală
În dimineața zilei de 21 septembrie, patru muncitori care lucrau la Lotul 1 al autostrăzii A7 și-au pierdut viața în urma unei explozii devastatoare. În plus, alte cinci persoane au suferit răni în urma acestui incident tragic. Două dintre victime au fost transportate la spital cu arsuri severe, acoperind 40% și respectiv 65% din suprafața corpului. Importante de menționat este și faptul că trei dintre muncitorii implicați erau angajați ai companiei conduse de Dorinel Umberto, un afacerist recunoscut sub numele de „Regele Asfaltului”.
Dorinel Umbrărescu deține trei companii: Spedition UMB, SA&PE Construct și Tehnostrade, care au înregistrat în anul 2022 o cifră de afaceri totală de 1,1 miliarde de euro, în creștere cu aproximativ 50% față de anul precedent. Acest lucru se datorează, în parte, colaborărilor extinse pe care le are cu CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).
Ce afaceri are Dorinel Umbrărescu
Datele cele mai recente disponibile privind situația financiară a firmelor lui Dorinel Umbrărescu se referă la anul 2022. Conform informațiilor oficiale, firma Tehnostrade a înregistrat venituri de 1,7 miliarde de lei în acel an, înregistrând un profit de 147,9 milioane de lei la finalul anului.
Spedition UMB, o altă companie deținută de el, a obținut un profit de 2,13 miliarde de lei, cu toate că are doar 46 de angajați. În ceea ce privește firma SA&PE Construct, aceasta a înregistrat un profit de 12,9 milioane de lei, cu toate că are numai 3 angajați.
Iată lista completă a contractelor pe care afaceristul le are cu statul pentru lucrările de reparații și construcții de drumuri publice, împreună cu sumele obținute în urma acestor servicii:
- Autostrada Lugoj – Deva, lotul 2 Margina – Holdea (9 km, inclusiv 2 km cu tuneluri) – 1,8 miliarde lei
- Autostrada Transilvania, lotul Mihăești – Zimbor (30 km) – 1,6 miliarde lei
- Autostrada Transilvania, lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) – 836 milioane lei
- Autostrada București Nord A0, lotul 2 (19 km) – 831 milioane lei
- Autostrada București Nord A0, Lotul 4 (4,5 km) – 312 milioane lei
- Drum Expres Craiova – Pitești, lot 3 (32 km) – 780 milioane lei (cu o suplimentare de 110 milioane lei)
- Drum Expres Craiova – Pitești, lot 4 (32 km) – 617 milioane lei
- Drum Expres Brăila – Galați (12 km) – 371 milioane lei
- Autostrada Modovei A7, Lotul 1 Buzău – Focșani (4,6 km) – 689 milioane lei
- Autostrada Modovei A7, Lotul 2 Buzău – Focșani (30,8 km) – 1,3 miliarde lei
- Autostrada Modovei A7, Lotul 3 Buzău – Focșani (36,1 km) – 1,4 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 4 Buzău – Focșani (10,94 km) – 760 milioane lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Focșani – Bacău (36 km) – 2,66 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Focșani – Bacău (39 km) – 2,8 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Focșani – Bacău (22 km) – 1,7 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Bacău – Pașcani (30 km) – 1,8 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Bacău – Pașcani (19 km) – 1,4 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Bacău – Pașcani (29 km) – 1,7 miliarde lei
- Centura Galați (30 km) – 705 milioane lei
- Podul peste Siret Cosmești – 185 milioane lei