Lovitură pentru șoferii din provincie care circulă cu mașinile în București. Aceștia ar putea plăti o taxă de 3,5 euro pe zi atunci când se află pe drumurile publice din Capitala României, potrivit unui proiect inițiat de consilierul general Dan Cristian Popescu, care face parte din PSD.
Propunere PSD: Taxă de 3,5 euro pentru mașinile din provincie care circulă în București
Propunerea a fost deja înregistrată la Primăria Capitalei, urmând să fie pusă în dezbatere publică. Mai exact, conducătorii auto care nu au autovehiculele înmatriculate în București sau Ilfov ar urma să achite această taxă de acces, tip rovinietă, potrivit Agerpres.
Valoarea taxei ar putea fi de 3,5 euro pentru o zi, respectiv de 6 euro pentru o săptămână. În cazul celor care vor să achite taxa pentru 30 de zile, valoarea acesteia va fi de 9 euro, iar pentru un an de 50 de euro.
Pentru microbuze, plata va fi diferită: 4 euro/zi, 20 de euro/săptămână, respectiv 52 de euro pe lună și 320 de euro pe an. În cazul autocarelor, taxa va fi cuprinsă între 7 și 560 de euro.
Vehiculele care ar putea scăpa de plata acestei taxe
Vor fi exceptate de la plată autospecialele de intervenție, precum cele ale ISU sau Poliției, dar și cele ale MApN și ale misiunilor diplomatice. Pe lista celor care ar putea scăpa de taxă se numără și autoturismele deținute de persoanele cu handicap, vehiculele istorice sau cele 100% electrice sau pe hidrogen.
Potrivit inițiatorului acestui proiect, această măsură ar contribui la reducerea traficului și poluării în București. „Această presiune încetineşte traficul urban, determinând pierderi de timp medii de peste 134 ore/an/şofer (TomTom Traffic Index 2024) şi produce un nivel ridicat de poluare cu particule PM10 şi NO2, depăşind frecvent limitele europene (raport ANPM 2024)”, se arată în proiect.
Dan Cristian Popescu susține că un astfel de proiect ar trebui adoptat cel puțin pentru cinci ani. „Am identificat trei categorii (de persoane afectate, n.r.). Sunt cei care stau în Bucureşti, dar şi-au înmatriculat maşina în alt judeţ; ori îşi vor muta maşina pe Bucureşti, ori vor circula mai rar.
O a doua categorie o reprezintă oamenii care vin în Bucureşti pentru o problemă punctuală, o zi – două, iar pe aceştia vrem să îi încurajăm să lase maşina în park&ride şi să ia mijloacele de transport în comun. A treia categorie este a celor care tranzitează zona Bucureştiului. Pe aceştia vrem să îi încurajăm să folosească centurile ocolitoare sau variantele de ocolire, pentru a nu mai intra în Bucureşti”, a adăugat acesta, potrivit sursei citate.
