Un proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor vizează schimbarea regulilor privind compensarea muncii suplimentare pentru anumiți bugetari din România.
Conform regulilor actuale, angajatorii trebuie să compenseze munca suplimentară a salariaților cu ore libere plătite în cel mult 90 de zile calendaristice.
Cu toate acestea, prin noul proiect legislativ, se dorește prelungirea termenului de compensare la 180 de zile pentru angajații instituțiilor din sistemul de ordine publică și siguranță națională.
În cazul în care compensarea nu este posibilă în termenul menționat, munca suplimentară trebuie plătită printr-un spor la salariu corespunzător duratei acesteia (nu poate fi mai mic de 75% din salariul de bază).
Potrivit documentului aflat în dezbatere, munca suplimentară va fi compensată ”prin ore libere plătite în următoarele 180 de zile calendaristice după efectuarea acesteia pentru cadrele militare, soldaţii şi gradaţii profesionişti, funcţionarii publici şi personalul civil contractual din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Protecţie şi Pază, Serviciului de Informaţii Externe şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale”.
Inițiatorii proiectului legislativ susțin că prelungirea termenului de compensare a muncii suplimentare pentru angajații din sistemul de ordine publică și siguranță națională este necesară din cauza dificultăților întâmpinate de aceste instituții atât din punct de vedere al resurselor umane, cât și din punct de vedere bugetar.