Ahold Delhaize, retailerul mondial care deține Mega Image, a cumpărat Profi Rom Food, ce operează supermarketurile Profi din țară. Astfel că, magazinele pe care le știu și le iubesc milioane de români nu vor mai exista.
Ahold Delhaize a cumpărat Profi
Ahold Delhaize este unul dintre cei mai mari retaileri alimentari de pe piața mondială. În România, deține magazinele Mega Image, iar acum a achizționat de la MidEuropa Profi Rom Food rețeaua de magazine Profi din țară.
Momentan, reprezentanții Mega Image au anunțat că așteaptă ca tranzacția să fie aprobată de Consiliulul Concurenței. Pentru supermarketurile Profi, gigantul va plăti în jur de 1,3 miliarde de euro.
Suma coincide cu valoarea de întreprindere potrivită în funcție de leasing de 1,8 miliarde de euro, post IFRS 16, după cum notează ESM. Cel mai probabil, tranzacția va fi finalizată la începutul anului viitor.
„Înainte de a discuta detalii referitoare la strategia de dezvoltare în viitor, trebuie să așteptăm aprobarea tranzacției de către autorităţile competențe în materia regulilor de concurenţă, care se estimează a fi finalizată în cursul anului 2024”, au declarat reprezentanții Mega Image pentru retail.ro.
Totodată, aceștia au vorbit despre un partneriat de lungă durată ce va urma după această tranzacție impresionantă. „Este un moment de referință pentru industria de retail din România, unic prin mărime, care va extinde prezența Grupului Ahold Delhaize la nivel național.
Și, împreună, vom avea un rol important și ne vom completa pentru a deservi cât mai bine comunitățile din zonele urbane, cât și cele rurale” , au mai transmis ceo de la Mega Image.
Nu este singura tranzacție de piața de retail din România de anul acesta
De altfel, în aprilie 2023, Carrefour a semnat un acord cu Grupul Louis Delhaize, care a presupus preluarea activităților din Cora România, mai exact 10 hipermarketuri și 8 magazine Cora Urban. Totodată, au fost preluați și cei 2400 de anagajați.
Tranzacția urmează să fie aprobată de autorițățile competente din România, ceea ce este preconizat să se întâmple până la finalul lui 2023. „Compania Carrefour este determinată să-și continue creșterea pe piața locală. Această achiziție contribuie la rețeaua noastră cu două formate principale – hipermarketuri și magazine de proximitate.
Prin acest proces vom adăuga 10 noi hipermarketuri pentru o acoperire națională cât mai bună. Îmi propun să asigur o tranziție cât mai bună pentru toate părțile implicate – de la noii noștri colegi, furnizori sau viitori clienți”, a declarat atunci Julien Munch, CEO Carrefour România.